Smurfit Kappa › ChannelUp

Smurfit Kappa

The store of the future...

Kopen we in de toekomst uit een schap dat weet wat je zoekt?

De uitdaging

Smurfit Kappa is dé leverancier van papieren verpakkingsoplossingen. Tijdens hun jaarlijkse trade event wilde het toonaangevende verpakkingsbedrijf hun gasten een kijkje in de toekomst geven: welke rol kan technologie spelen om shoppers beter van dienst te zijn?

Een relevante vraag omdat, mede door de enorme innovatiedruk bij fabrikanten, er steeds meer producten en daarmee verpakkingen in het schap verschijnen. Dat maakt navigeren en het vinden van het juiste product steeds lastiger. Neem bijvoorbeeld koffie. Gebruik je pads, cups, filterkoffie of bonen? En welke smaak drink je het liefst?

Voor ChannelUp was dit een fantastische uitdaging. We konden onze shopper marketing expertise combineren met onze ervaring in het organiseren van trade events.

Onze oplossing

Om shoppers te helpen navigeren en keuzes te maken, hebben we een interactieve ‘decision interface’ aan het schap toegevoegd. Een digitale applicatie die communiceert met je smartphone. Voor het trade event ontwikkelden we een werkende simulatie voor het koffieschap die gasten zelf konden uitproberen.

Het interactieve koffieschap maakt automatisch contact met je smartphone, waarop al je persoonlijke voorkeuren, interesses en koopgeschiedenis opgeslagen staan. Het schap weet dat je bijvoorbeeld een Nespresso machine hebt en welke cups je meestal koopt. Je krijgt dan ook direct een passend aanbod, maar ook de nieuwe smaak wordt gepresenteerd. En je favoriete merk neemt je, als je tijd hebt, virtueel mee om een kijkje op de koffieplantage te nemen.

We hebben dit interactieve schap ontworpen en er een demo versie van gerealiseerd. Van animatieontwerp tot HTML5 applicatie. Tijdens het trade event konden bezoekers een shopper profiel kiezen en een koopopdracht uitvoeren met behulp van een iPad. De ervaring van dit hyper-gepersonaliseerde shoppen had een enorme impact op de deelnemers. Het was het meest spraakmakende onderdeel van het trade event.

Het enthousiasme uitte zich in een vervolgopdracht: breng dit realistische kijkje in toekomst naar de States. In september 2017 is de demo-opstelling opnieuw ingezet tijdens een trade event van Smurfit Kappa in Dallas, Texas.