Jacobs Douwe Egberts

Jacobs Douwe Egberts

Trade Engagement Video

De kracht van animatie

De uitdaging

Hoe toon je de vele categorie-inzichten en trends op globaal niveau en per regio? Dit is een vraagstuk waar Jacobs Douwe Egberts (JDE) mee worstelde. Op de jaarlijkse sales conference waarbij de zaal gevuld zit met interne stakeholders wilde JDE niet een ellenlange PowerPoint-presentatie geven. In plaats daarvan waren ze op zoek naar een educatief, maar ook inspirerend middel om de vele content over te brengen op de doelgroep.

Onze oplossing

Wij kwamen met het voorstel om een animatie te maken. De inzichten, trends en financiële informatie op globaal en regionaal niveau waren voorhanden. Deze input hebben we gebruikt om tot een explanimation te komen. Door gebruik te maken van een Engelssprekende voice over was de animatie self explaining. Op de knop drukken, en de rest gebeurt vanzelf. De animatie werd zo goed ontvangen dat we vanuit individuele landen verzoeken kregen om deze aan te passen naar alleen hun regio. Een bewijs dat de content even goed is als het middel dat wordt gebruikt om deze te communiceren.