Heineken

Heineken 0.0

Productintroductie 0.0

Een merkintroductie op de winkelvloer waarin proeven centraal staat

De uitdaging

De brouwers van Heineken hebben er lang aan gewerkt: het recept voor een alcoholvrij bier dat ook naar bier smaakt. En het is gelukt! Heineken heeft, zo blijkt uit recent consumentenonderzoek, het lekkerste 0.0 pils in de categorie weten te brouwen.

Maar de beleving van alcoholvrij is bij veel consumenten nog niet goed. Je drinkt het omdat je geen alcohol wilt, niet omdat het lekker is. Daar wil Heineken verandering in brengen, en dat begint met proeven! Het thema van de introductiecampagne luidde dan ook: Eerst proeven, dan geloven. En welke plek is beter geschikt om te proeven dan de winkelvloer?

Onze oplossing

Zichtbaarheid en confrontatie op de winkelvloer waren essentieel. Helemaal omdat de instore introductie weken eerder plaatsvond dan de start van de mediacampagne. Om de weg hiervoor te plaveien, startten we met het informeren van de handel via de gangbare kanalen.

We hebben in de path to purchase uiteenlopende touchpoints ingezet en de boodschap steeds aangepast. Van awareness (entree) naar activatie (point of sale). Vanzelfsprekend vergaten we ook de online shopper niet.

De activatie richtte zich op het aanzetten tot proeven. Shoppers konden Heineken 0.0 in de winkel proeven (immers geen alcohol) in de opvallende demo-bar. Hier presenteerden we ook de andere Heineken pils (Extra Vers). Want met de introductie van 0.0 is er nu een Heineken voor elk moment. En meer drinkmomenten betekent meer omzet.

Om shoppers aan te zetten tot trial-aankopen ontwikkelden we een actiedisplay met trialpacks. We tekenden ook voor het design van het trialpack om deze shoppergericht te maken.

De introductiecampagne van Heineken 0.0 was een ongekend succes. Inmiddels is het een van de meest populaire alcoholvrije pils van het land.

Meer weten?

Bel Mike