Heineken

Heineken Extra Vers

Heineken Extra Vers

Een product introduceren met alleen in-store communicatie

De uitdaging

Eindelijk kun je proeven wat de brouwers van Heineken altijd al proefden. Net gebrouwen bier onder de naam Heineken Extra Vers. De versheid van dit nieuwe biertje blijft optimaal door hem te beschermen tegen licht, tijd en temperatuur. Je vindt de nieuwkomer níet in het bierschap, maar in het koelschap bij de verse borrelhapjes. En dat is even wennen.

Om de uitdaging nog iets groter te maken: het verse biertje wordt eerst bij zo’n 30 pilotwinkels geïntroduceerd. En daarna gefaseerd in alle winkels. Dus geen nationale ondersteuning op TV, online of in magazines. De introductie van het innovatieve biertje vindt alleen in-store plaats te introduceren.

Onze oplossing

We hebben de path to purchase van de shopper uitgestippeld om de klant wegwijs te maken naar het juiste schap. Want de shopper loopt om bier te kopen logischerwijs naar het bierschap, maar dat is bij Heineken Extra Vers niet de bedoeling. We creëerden een pakket POS-materialen die de shopper op de juiste plek informeert, confronteert en doorverwijst naar het koelschap met borrelhapjes.

Voor de ultieme Heineken Extra Vers beleving ontwikkelden we een aantal spectaculaire demomeubels, waaronder een taptheater. Om het borrelmoment als ideale consumptiemoment te onderstrepen, zetten we combideal presenters in.

Na de succesvolle test in 30 winkels, zijn we verder gegaan met de uitrol over heel Nederland.

Meer weten?

Bel Mike