FrieslandCampina Export

FrieslandCampina Export

Dutch Lady campagne

Het goede van Hollandse zuivel populair maken in Afrika?

De uitdaging

Melk is goed voor elk. Ook in Afrika, Zuid-Amerika en de Caribbean houden ze van een glas melk. Dat maken ze vaak zelf met melkpoeder van o.a. Dutch Lady, Bella Holandesa, Belle Hollandaise of Frisian Flag. Maar wat de oorsprong van die lekkere melk is, dat weten kinderen en hun ouders vaak niet.

Onder de noemer Discover the goodness of milk from Holland wil FrieslandCampina Export haar belangrijkste onderscheidende waarde duidelijk communiceren. Geen enkel ander internationaal merk kan zeggen dat hun zuivel gemaakt wordt van melk van de vermaarde Hollandse koeien, die grazen in de malse, goede weilanden van ons land.

Onze oplossing

Tijd voor een langlopende campagne waar de heritage van Nederlandse zuivel centraal staat. In twee prachtige commercials nemen we kijkers mee naar Nederland. Na een slok melk belanden kinderen in de befaamde groene Hollandse weilanden met grazende koeien. Daar komt de melk waar ze zo van genieten dus vandaan. Wat een mooie droom, of… was het geen droom?

Daarnaast zetten we diverse outdoor campagnes en winkelactivaties in. En speciaal voor schoolkinderen ontwikkelden we de Holland Fun Farm. Op deze speelboerderij kunnen de kids koeien melken, op de foto als boer, melk proeven en ze krijgen leuke en leerzame kleurplaten. Ook introducties van nieuwe producten als pakjes melk en yoghurt hebben binnen de campagne een plek gekregen.

Meer weten?

Bel Sander