Frico › ChannelUp

Frico

FrieslandCampina Redesign

Hoe breng je een internationaal design tot leven?

De uitdaging

Frico kaas ligt wereldwijd in de schappen, maar had internationaal nog geen consistent design. Daarom ontwikkelde FrieslandCampina een internationale visuele identiteit. Zo is de heerlijke Frico Kaas binnenkort overal herkenbaar. Om de herkomst en het vakmanschap te ‘branden’ heeft Frico de Kaasmeester geïntroduceerd. De Kaasmeester is het nieuwe oer-Hollands verpakkingselement dat vakmanschap en herkomst uitstraalt!

Aan ChannelUp de uitdaging om deze nieuwe identiteit op een creatieve manier te introduceren aan de handelspartners van FrieslandCampina. Welke evenement leent zich beter hiervoor dan het internationale Food Festival SIAL in Parijs ? 

Onze oplossing

Een merk kan je zien of je horen om te herkennen, maar hoe beleef je een merk? Dat kan wanneer je alle zintuigen prikkelt! Om dit te realiseren hebben wij in samenwerking met The Virtual Dutch Men een Virtual Reality Experience ontwikkeld. 

De Kaasmeester is tijdens de VR Experience je reisgids en neemt je mee naar waar het allemaal begint: de Nederlandse weide, volledig aangekleed met koe en molen. Je kan de koe zelfs even aaien. Vervolgens beland je in de kaasfabriek. Daarna kan je de verpakking bewonderen. Na afloop zet je je VR-bril af en staat er een heerlijk stukje kaas voor je klaar!

Het was een spannende maar vooral een heel succesvolle reis! FrieslandCampina heeft veel afspraken met klanten gemaakt en wij hebben zelfs een Dutch VR Award gewonnen. Dat is pas een win-win situatie. Iets om trots op te zijn!