Chio Borrelbites › ChannelUp

Chio Borrelbites

Positionering en activatie

Het ‘Hoe goed ken jij je vrienden?’ Spel

De uitdaging

Je hebt chips en je hebt Chio. Chio is extra krokant en heeft een intense smaak. Voor als het net even lekkerder moet. Chio wil het merk zijn voor quality time met vrienden. Maar hoe zorg je ervoor dat de consument dat snapt en ook zo ervaart? En dat ze ook daadwerkelijk Chio producten kopen?  Zoals bijvoorbeeld Borrelbites, een mix van pinda’s, krokante borrelnoten en zoutjes in verschillende vormpjes.

De oplossing

We hebben Intersnack eerst geholpen om de positionering van het merk Chio aan te scherpen. Dat gaf meer richting aan beeld, tekst en activaties. 
    
Vervolgens hebben we gekeken hoe we vanuit een specifieke quality time benadering BorrelBites konden activeren. Dit resulteerde in het concept Hoe goed ken jij je vrienden? Hierin worden vrienden uitgedaagd om elkaar d.m.v. een spel beter leren kennen en tegelijk Borrelbites beter leren kennen. We ontwikkelden een communicatieconcept en bedachten een uniek spel. De activatie werd ook online doorvertaald (Blossom). Vanzelfsprekend verzorgden we ook de nodige instore materialen.