Bolletje

Bolletje

Groeidrijvers ontbijt

Gestructureerd werken aan groei

De uitdaging

Toen Bolletje vanuit een shopper marketing perspectief naar haar ontbijtproducten keek, kwam het oer-Hollandse merk tot een belangrijk inzicht. We moeten niet zozeer onze producten promoten, maar Nederlanders helpen om goed en lekker te ontbijten. Als je zo kijkt naar het ontbijtgedrag en shopgedrag, waar liggen dan de groeikansen en hoe kun je die activeren?

Onze oplossing

Met onze Insights -> Activation Workshop gingen we samen op zoek naar de belangrijkste insights, barrières en triggers. Dit leidde vervolgens tot het formuleren van opportunities, die we vertaalden naar groeidrijvers voor ontbijt. De groeidrijvers hebben we gestalte gegeven met iconen en moodboards. Vervolgens hebben we voor diverse retailformules tailor made activaties bedacht om daadwerkelijk groei te realiseren.

Bolletje hanteert de groeidrijvers als strategisch kader dat niet alleen richting geeft aan shopper communicatie en activaties, maar bijvoorbeeld ook aan productontwikkeling.

Meer weten?

Bel Mike