Heineken › ChannelUp

Heineken

Begin met cider activatie

Begin met cider

De uitdaging

Heineken wil Nederland aan de cider helpen. Met merken als Apple Bandit en Jillz voeren ze de cider categorie in retail aan. Maar niet iedereen kent cider of weet wat een goede drinking occasion is voor cider. Dat wil Heineken veranderen met een doorlopend cider shopper programma met 3 grote activatiemomenten in het jaar.

De oplossing

ChannelUp ontwikkelde voor de promotie van cider op basis van de belangrijkste consumenten, shopper en retail inzichten een zo genaamd Playbook. We stelden een strategisch communicatie raamwerk op en bedachten het activerende thema Begin met cider. Niet alleen een aansporing om cider te proeven, maar vooral ook om gezellige borrelmomenten te beginnen met cider.

Outdoor occasions met vrienden staan centraal en die hebben we midden in de winter m.b.v. green screen techniek geschoten. De beelden zijn verwerkt in 3 seizoensbeelden. Voor elk seizoen ontwikkelden we een activatie. En voor elke activatie hebben we communicatiemiddelen gemaakt, bestaande uit o.a. advertenties en second placements.