Bacardi

Bacardi

Shopper Activatie toolkits

Hoe je internationale activaties in goede banen leidt van strategie tot en met uitvoering?

De uitdaging

Shopper marketing voor de merken van Bacardi wordt centraal georganiseerd in Brussel. Dat maakt het beter mogelijk om in meerdere landen dezelfde campagne te voeren. ChannelUp ontwikkelde internationale campagnes voor de merken Bacardi, Martini, Eristoff en Bombay Sapphire. Hoe zorg je er voor dat lokale bureaus het concept en de shopper communicatie strategie goed snappen en de campagne op de juiste manier uitrollen?

Onze oplossing

Voor de verschillende campagnes ontwikkelden we hiervoor een shopper activatie toolkit. In deze toolkit wordt ‘the big idea’ en het strategisch kader van de campagne uitgelegd. Per shoppingfase (Relevance, Find, Buy) geven we aan wat bijvoorbeeld de mindset van de shopper en de key barrier is en wat de key message moet zijn. 

Natuurlijk tonen we ook de key visual. Daarbij geven we per type touchpoint een voorbeeld van het design en de messaging. Ook hier wordt de fasering van de shoppingtrip aangehouden. Met behulp van onze toolkits zijn inmiddels diverse internationale campagnes met succes consistent uitgerold in Noord-Europa.

Meer weten?

Bel Sander