Albert Heijn

Albert Heijn

Multi-brand activaties

Hoe bouw je een multi-brand activatieplatform?

De uitdaging

Als specialist in trade- en shoppercommunicatie werken we voor vele fabrikanten aan categorievisies en activatieplannen. Elke fabrikant heeft natuurlijk zijn eigen visie en plannen. Maar als je naar specifieke categorieën kijkt, bijvoorbeeld ontbijt, zit daar ook overlap in. Wetende dat het voor fabrikanten niet meevalt om hun visie en plannen bij retailers uit te voeren, zijn we op zoek gegaan naar synergie.

Het begon met een proefballonnetje toen we bij Albert Heijn waren. Zullen we het cross-mediale Allerhande-platform eens inzetten voor een ontbijtactivatie? Een activatie waar verschillende ontbijtmerken een rol inspelen? Ze waren enthousiast en we gingen direct aan de slag.

Onze oplossing

We vonden vijf ontbijtmerken die graag wilden participeren, omdat de activatie perfect aansloot bij hun categorievisie. Albert Heijn stelde een mooi pakket aan media samen: een insert met coupons in de Allerhande en een persoonlijke Bonus-aanbieding per e-mail. In een aantal grote winkels werd een ontbijtdisplay geplaatst waar in het weekend een promotor bij staat.

Uniek aan het project was de samenwerking tussen vijf fabrikanten en Albert Heijn die samen een occasion groot maken. En met succes. Het ontbijt activatieplatform is succesvol en heeft een vervolg gekregen met acht deelnemende fabrikanten. Ook voor andere categorieën, zoals kaas, koffie, soep en frisdranken zijn multi-brand platforms gebouwd bij Albert Heijn. We zijn er best trots op dat we dit voor elkaar gekregen hebben.

Meer weten?

Bel Marcel