Van koe tot kaas in unieke Virtual Reality experience › ChannelUp

Van koe tot kaas in unieke Virtual Reality experience

Van koe tot kaas in unieke Virtual Reality experience

19/12/2016

Frico introduceert nieuw package design op grootste voedingsmiddelenbeurs

Het is de grootste voedingsmiddelenbeurs ter wereld: SIAL in Parijs. Met 7.000 exposanten moet je wel met iets spectaculairs komen, wil je opvallen bij de 155.000 bezoekers. FrieslandCampina Export wilde afgelopen oktober de nieuwe package design voor Frico op een originele manier introduceren op de beurs. Wij van ChannelUp bedachten hiervoor een Virtual Reality experience en ontwierpen en ontwikkelden die samen met The Virtual Dutch Men.

In deze VR draait alles om heritage en craftsmanship. De kaasmeester van Frico neemt ons mee op reis. Tijdens deze virtuele reis laat hij zien waar die heerlijke kaas vandaan komt en hoe het met liefde en vakmanschap wordt gemaakt. In de VR is dit allemaal tot leven gebracht. Met de VR-bril op, word je helemaal in de wereld van kaas gezogen. Het is een uitstapje naar Nederland, inclusief de zo kenmerkende koeien in uitgestrekte graslanden.

De experience begint midden in het weiland waar allerlei interactieve elementen zijn toegevoegd. Pak bijvoorbeeld de melkbus op of geef de koe een aai over zijn snuit. Via de kaasfabriek ga je naar het pakhuis, waar je zelf een kaas mag aansnijden. Uiteindelijk ga je terug naar het weiland, waar je het eindresultaat te zien krijgt: de nieuwe verpakkingen van het volledige assortiment van Frico. Uiteraard kan je die nieuwe verpakking ook oppakken en van alle kanten bekijken.

De experience werd met veel enthousiasme door bezoekers van over de hele wereld ontvangen op SIAL. Het was een echte eyecatcher waar we dan ook erg trots op zijn. Ben je ook benieuwd naar de experience en wat VR voor jouw merk kan doen? Neem gerust eens contact op!