Path2Purchase Institute inspireert CU! › ChannelUp

Path2Purchase Institute inspireert CU!

Path2Purchase Institute inspireert CU!

07/11/2017

Nieuwsgierigheid en ambitie zijn de aanleiding geweest voor ons om dit jaar contact te zoeken met het gerenommeerde Path to Purchase Institute uit de VS. Uiteraard om te leren wat de laatste ontwikkelingen zijn in shopper marketing. Daarnaast zijn we voortdurend op zoek naar vernieuwende inzichten die we direct toe kunnen passen in de dagelijkse praktijk om concepten en campagnes nog beter maken. 

Het P2P Institute is opgericht in 2003 op initiatief van zowel merkfabrikanten als retailers. Beide waren van mening dat discipline shopper marketing meer aandacht verdiende. Men wilde investeren in kennis en zag de potentie die shopper marketing heeft als aanjager voor toekomstige groeikansen. Zelf zegt men: “We are champion shopper-centric thinking and practice that help define the ongoing evolution of consumer marketing and the overall shopping experience.” Wat ons vooral aansprak in de benadering is het uitgangspunt ‘we don’t train, we work your business issues’.

Enorme veranderingen in het aankoopgedrag van consumenten en verschuivingen in het retail landschap hebben consumer marketeers - in de breedste zin van het woord – gedwongen te zoeken naar betere methoden om shoppers te begrijpen, bereiken en beïnvloeden in het huidige, complexere path to purchase. 

Voor het ontwikkelen van een effectieve go-to-market strategie en shopper programma’s zijn specifieke kennis en vaardigheden een ‘must’. We zijn zeer enthousiast over de shopper marketing programma’s van het P2P Institute!

Met elkaar hebben we onder meer gekeken naar het ontstaan, trends en ontwikkelingen binnen shopper marketing. Verder hebben we veel aandacht besteed aan de opkomst van de “empowered shopper”, de basis principes rondom engagement en nieuwe tools / technieken die aankoopgedrag kunnen beïnvloeden.

Uiteraard benoemt het P2P Institute het onderscheid tussen Brand en Shopper; ze introduceren de begrippen ‘user’ en ‘chooser’. Natuurlijk worden beide op een andere manier bediend. Immers, reasons to consume vanuit de user kent heel andere motieven en barrières dan reasons to buy vanuit het perspectief van de chooser, de shopper. Daarover bestaat geen enkele twijfel.

P2P Institute en ChannelUp zijn ervan overtuigd dat shopper marketing planning, principes en programma’s altijd een geïntegreerd onderdeel moeten zijn van merkstrategie en campagnes. Vandaar onze campagne: Stop Shopper Marketing in Elke Merkcampagne. Alleen dan wordt conversie maximaal aangejaagd!

Begin volgend jaar kun je meer nieuws verwachten rondom onze samenwerking met het Path 2 Purchase Institute. Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief of neem contact op met Mike of Marcel om mogelijke opties te bespreken. 

Meer weten? Schrijf je in voor de nieuwsbrief: