Mars: Trade Vision & Trade Story › ChannelUp

Mars: Trade Vision & Trade Story

Mars: Trade Vision & Trade Story

10/11/2017

Als bekend helpen we fabrikanten regelmatig met het ontwikkelen van een aansprekende visie richting handels (trade) partners. Categorie is tegenwoordig een te eng begrip naar ons idee. Retail vraagt immers om een aanpak die vanuit verschillende verkoopkanalen kijkt naar groeikansen. Dus niet alleen waar liggen de volumes van de toekomst of hoe creëren we onderscheidend vermogen binnen het traditionele verkoopkanalen maar juist uit ook daarbuiten. Denk aan OOH, convenience of online. Daarom spreken we eerder over een trade visie in plaats van categorie visie.

“Shoppers gebruiken steeds vaker verschillende devices, gecombineerd met omnichannel shoppinggedrag en daarmee verandert de manier van boodschappen doen. Hoe zorgen we er dan voor dat de millennial toch in aanraking komt met chocolade?”

Onlangs is Mars naar buiten getreden met een nieuwe visie. We hebben Mars vanaf het startpunt mogen begeleiden in dit project: Een fantastische opdracht! Vanuit insights hebben we in eerste instantie gezamenlijk in de vorm van co-creatie doelgericht toegewerkt naar het identificeren van groeidrijvers voor de categorie.

Uitgangspunt hierbij was dat alle groeidrijvers categorie breed inzetbaar zouden zijn dus niet uitsluitend voor de merken van Mars. En uiteraard ook toepasbaar in alle verkoopkanalen. De visie is concreet het vertrekpunt voor alle toekomstige introducties, acties en oplossingen die Mars biedt.

In de 2e fase van het traject hebben we vervolgens de groeidrijvers gevisualiseerd, een nieuwe identiteit ontwikkeld en een interactieve handelspresentatie samengesteld. Het format van presentatie is bewust modulair opgebouwd. In de praktijk kan hetzelfde document dus net zo makkelijk gebruik worden voor besprekingen op het hoofdkantoor als voor gesprekken op de winkelvloer om te kijken welke groeidrijver het meest relevant is. En heel gebruiksvriendelijk ook inhoudelijk retail specifiek te maken. Het is prachtig om te zien dat de visie inmiddels wordt gedragen door de hele organisatie.  

 

Download hier de PDF