Bewustwordingscampagne 3D Tripping bekroond met Virtual Reality Award › ChannelUp

Bewustwordingscampagne 3D Tripping bekroond met Virtual Reality Award

Bewustwordingscampagne 3D Tripping bekroond met Virtual Reality Award

05/11/2016

Beste educatieve VR experience in Nederland

3D Tripping, een co-productie van ons label JUNCTION en The Virtual Dutch Men, heeft de Bright VR Award gewonnen in de categorie Beste Educatie VR. Deze unieke virtual reality experience is gemaakt in opdracht van de stichting Responsible Young Drivers (RYD) om jongeren te confronteren met het gevaar van drank en drugs achter het stuur.

Deelnemers ervaren in een autostoel, compleet met stuur en pedalen wat het gebruik van alcohol, xtc, paddo’s of cannabis met rijgedrag doet. Het gebruik van de VR-bril zorgt ervoor dat de verkeerssituaties bijna niet van echt zijn te onderscheiden. Zo’n levensechte VR experience blijkt een uitstekende aanjager voor gesprekken met jongeren over de enorme risico’s en angstaanjagende gevolgen van rijden onder invloed.

“Voor veel ouders, broers, zussen en vrienden zijn de consequenties van het gebruik van drank en drugs in het verkeer geen virtuele, maar een keiharde realiteit. We zijn echte supertrots op deze erkenning. Niet alleen voor de app, maar ook voor de problematiek erachter”, aldus onze creative director Roel Tiemessen.

Responsible Young Drivers gaat met de VR experience langs scholen, festivals en evenementen om jongeren op een creatieve manier bewust te maken van de gevaren, met als doel het terugdringen van het aantal verkeersslachtoffers. De productie kwam mede tot stand dankzij een bijdrage van het Regionaal Orgaan verkeersveiligheid Fryslân.